Overzicht
Informatie over deze opleiding
Mondigheid is goed, agressie is er over. Word je wel eens geconfronteerd met agressief gedrag van collega’s of klanten? Volg dan zeker deze opleiding en leer hoe je anticipeert, ontmijnt en reageert. Persoonlijk en gericht op jouw dagdagelijkse praktijk
Situering
Ontstaat agressie uit onmacht of frustratie? Of is het bewust manipulatief? Wat ook de reden van agressief gedrag is, het is belangrijk om correct te handelen. Agressie lokt vaak agressie uit, maar vanaf nu niet meer.
Doelgroep
De opleiding is opgesteld voor iedereen die regelmatig in contact komt met agressie en die graag een bredere kijk wil hebben op het hele gebeuren. De voorbeelden en cases zullen bepaald worden op basis van de deelnemers zodat er een heel concrete leerervaring zal ontstaan. Leidinggevende en uitvoerende profielen
Er is geen voorkennis vereist. Zowel ervaren als junior profielen hebben baat bij deze opleidingen
Programma
- Agressie, subassertiviteit en assertiviteit
- Hoe uit agressie zich?
- Welke types van agressie zijn er?
- Hoe agressie voorkomen?
- Hoe reageer je correct? Tips en tricks
- De transactionele analyse
Wat leer je in de opleiding?
- Geen overload aan theorie maar wel heel hands on praktijk
- Do’s and don’ts
Deze opleiding wordt gegeven door:
Trainer
Marleen Miechielsen startte haar carrière in op de verkoopafdeling bij Graydon Belgium (toen nog Dongelmans International) in 1988. Nadien werd zij verantwoordelijk voor het incassokantoor. Daar heeft ze de praktijk geleerd van het debiteurenbeheer. Vanui
Inschrijven
Data
- 13 maart 2025
09:00 - 17:00
Trainer
- Marleen Miechielsen
Data
- 30 september 2025
09:00 - 17:00
Trainer
- Marleen Miechielsen